Garanti & reklamation
Ett problem är bara början på en lösning. Ditt hem och din upplevelse är viktig för oss! Du som bor i ett Hjältevadshus kan göra felanmälan genom att fylla i formuläret nedan.
Läs detta först!
Har du läst drift- och underhållspärmen?
I Drift- och underhållspärmen finns massor med nyttig information om hur du sköter ditt hus. Samla information i pärmen och se den som en värdehandling att överlåta vid eventuell försäljning av huset. Denna fick du vid tillträdet i form av en fysisk pärm och på ett USB-minne.
Hjälpte den här informationen dig?
Gäller ditt ärende vitvaror?
Support och frågor angående vitvaror hanteras av våra leverantörer Siemens eller Miele. Det är viktigt att du har modell och serienummer till hands.
Länk: Siemens kundsupport.
Länk: Miele kundsupport.
Hjälpte den här informationen dig?
Gäller ditt ärende värmepumpen?
Support och frågor ang. värmepumpen hanteras av NIBE. Det är viktigt att du har modell och serienummer till hands.
Länk: NIBEs hemsida
Du kan även hitta svar på några av de vanliga frågorna på vår problemlösningssida.
- Varför är det kallt i huset?
- Varför fungerar inte golvvärmen i badrummet?
- Hur kontrollerar jag termostaterna?
- Allmänt underhåll med tips från NIBE.
Hjälpte den här informationen dig?
Är ditt hus äldre än 5 år?
Om ditt hus är äldre än 5 år räknat från slutbesiktning så hanteras ditt ärende av Gar-Bo.
Hjälpte den här informationen dig?
Jag har problem med mitt Yale Doorman lås
All support för Yale-lås hanteras direkt av Yale. På grund av GDPR och Assa Abloys riktlinjer kan Hjältevadshus tyvärr inte skapa ärenden åt dig som slutkund.
För felsökning, garantier, manualer och support – besök Yales officiella supportsida:
Länk: https://yalehome.se/yale-support
Om problemet kvarstår efter kontakt med Yale, vänligen fyll i vårt formulär för felanmälan.
Hjälpte den här informationen dig?
Gör din anmälan här
Vid akuta ärenden som innebär fara för person eller fastighet, till exempel vid vattenläcka, brand eller annan olyckshändelse, ber vi dig att i första hand kontakta en lokal entreprenör eller ditt försäkringsbolag för snabb hantering och begränsning av skadan.
☀️ Sommaren är här, och vår personal är värda lite välförtjänt ledighet. Därför har vi helt stängt under veckorna 28–31, vilket kan innebära längre svarstider före och efter denna period. Vi tackar för din förståelse och önskar dig en riktigt fin sommar!

Vi jobbar med kvalitetsleverantörer
Vi är stolta över att presentera våra leverantörer, tillsammans bygger vi hus med högsta kvalitet.