Garanti & reklamation
Ett problem är bara början på en lösning. Ditt hem och din upplevelse är viktig för oss! Du som bor i ett Hjältevadshus kan göra felanmälan genom att fylla i formuläret nedan.
Läs detta först!
Har du läst drift- och underhållspärmen?
I Drift- och underhållspärmen finns massor med nyttig information om hur du sköter ditt hus. Samla information i pärmen och se den som en värdehandling att överlåta vid eventuell försäljning av huset. Denna fick du vid tillträdet i form av en fysisk pärm och på ett USB-minne.
Hjälpte den här informationen dig?
Gäller ditt ärende vitvaror?
Support och frågor angående vitvaror hanteras av våra leverantörer Siemens eller Miele. Det är viktigt att du har modell och serienummer till hands.
Länk: Siemens kundsupport.
Länk: Miele kundsupport.
Hjälpte den här informationen dig?
Gäller ditt ärende värmepumpen?
Support och frågor ang. värmepumpen hanteras av NIBE. Det är viktigt att du har modell och serienummer till hands.
Länk: NIBEs hemsida
Du kan även hitta svar på några av de vanliga frågorna på vår problemlösningssida.
- Varför är det kallt i huset?
- Varför fungerar inte golvvärmen i badrummet?
- Hur kontrollerar jag termostaterna?
- Allmänt underhåll med tips från NIBE.
Hjälpte den här informationen dig?
Är ditt hus äldre än 5 år?
Om ditt hus är äldre än 5 år räknat från slutbesiktning så hanteras ditt ärende av Gar-Bo.
Hjälpte den här informationen dig?
Gör din anmälan här
Du som fyller i formuläret kan förvänta dig svar från en medarbetare på Kundcenter inom tio arbetsdagar om hur vi går vidare med ditt ärende. Vår personal kommer att återkomma till dig måndag-torsdag mellan kl. 07.30-16.30.
Vecka 29 & 30 har vi stängt på Kundcenter, och vecka 28 & 31 kan svarstiderna var något längre p.g.a. låg bemanning.
Vi jobbar med kvalitetsleverantörer
Vi är stolta över att presentera våra leverantörer, tillsammans bygger vi hus med högsta kvalitet.