Den här webbplatsen använder cookies så att vi kan ge dig den bästa användarupplevelsen som är möjlig. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälper vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen som du tycker är mest intressanta och användbara. Du kan justera alla dina cookie-inställningar genom att navigera i flikarna på vänster sida.
Nöjda kunder måste alltid vara målet!
I dagarna fick jag det glädjande beskedet att Hjältevadshus ökar stort i kundnöjdhetsmätningarna. Det gör mig både glad och stolt!
De senaste åren har svenska hustillverkare gått igenom ett veritabelt stålbad, och fortfarande är husbyggandet på historiskt låga nivåer. Det har fått branschen att genomföra stora besparingar och effektiviseringar inom alla delar av produktionen.
Det är nödvändiga åtgärder för att branschen ska kunna bli konkurrenskraftig och lönsam igen. Men det finns en påtaglig risk att effektiviseringar sker på bekostnad av kundernas upplevelse av både huset och processen runt köpet.
Därför är det goda besked för branschen att den genomsnittliga kundnöjdheten ökat. Detta enligt Prognoscentrets NKI-mätning som nyligen offentliggjordes.
Jag är särskilt glad och stolt över Hjältevadshus positiva utveckling, där vårt NKI ökat stort i alla kategorier, sammantaget med trettio procent, så att vi nu befinner oss precis under topptrion. Det är ett kvitto på att de effektiviseringar vi gjort inte skett på bekostnad av kunderna. Tvärtom, faktiskt!
Extra glad är jag över våra två topplaceringar, i kategorierna Personal och Informationsmaterial. Våra säljare har en viktig roll i att trygga och guida husköparna genom hela processen från husdröm till färdigt drömhus. Resultatet visar att de gör ett fantastiskt jobb.
Vårt fokus på kvalitet och effektiviseringar har således givit resultat. Men inte bara i vår produktion och interna processer, utan även i kundnöjdhet. Ekonomisk lönsamhet är givetvis en grundbult för alla företag. Men för mig är det självklart att nöjda kunder måste vara slutmålet med de förändringar som görs.
Johan Bynell
VD på Hjältevadshus